tirsdag den 27. april 2010

Obersten's åbne slagplan

Version:1 (out this weekend, or whenever it happens!)


(Denne plan søger at skabe en metode til, hvorpå, vi som en gruppe kan imødekomme og bearbejde at fælles projekt udfra kollektive ideer og filosofier. Disse ideer og filosofier, skal gennem en metode ende op i ét fællesprojekt, hvor vi som gruppe skal realisere det.Jeg synes det er vildt spændene, at vi fælles har besluttet at bruge bloggen som det idéskabende forum. I det sammenhæng, synes jeg det er vigtigt at vi finder en struktur,- en fremgangsmetode hvorpå vi alle er indforstået med hvorledes der bliver redigeret i de forskellige indslag under processen? )


Advokaten, aka Advokadoen, og undertegnede, har taget rollerne som redaktører på

"Überspaß's 3rd

SubMaterial

Congress"

Vi vil på hurtigst mulig vis få bearbejdet en plan på, hvorledes vi kan opbygge et forum, hvor udveksling af værdier ligger i fokus ,-)



lidt fra skitsebogen





tbc.


¯O¯

¯¯¯

4 kommentarer:

  1. Alt som bliver posted paa denne blog bliver arkiveret til kommende uberspass magasin.

    SvarSlet
  2. riktig gode tanker thais! er veldig fasinert av ideene om det er stedet eller prosjektet som katalysator, eller mer presist potensialet som ligger i en utstilling som kommer til verks via en blog=>sted. det må være et potentiale der som vi måske først oppdager når vi ankommer.

    når det er sagt må jeg innrømme jeg savner litt tegninger av stedet, det kan være det er tradisjonen som snakker, og at det kunne være interesant å nettopp utelate denne informasjonen. jeg antager at alle her har sett filmen fra galleriet. om ikke sjekk http://www.vimeo.com/6447560

    jeg setter også meget pris på tankene om å omforme galleriet til våres temporære hjem, som vi slipper de beskuende inn til. det tror jeg vi skal prøve å holde fast ved, også for vår egen hygges vedkommende; som jo kan være denne attitude-utfordringen du legger opp til.

    SvarSlet
  3. @MAGNUS
    tegninger og andre ting som kan vaere noedvendige for vores beslutninger/ideer vil blive forspurgt i naeste mail til merlinen.

    Synes videoen gir en ret god fornemmelse, skala og forstaaelse for sitet.
    Efter at have set den, bliver jeg mere overbevist om at omraadet maa inddrages, andet vil sku vaere lidt aandsvagt. Stedet emmer af potentiale i form af karsima, hastigheder og udviklende historie(lag).

    Jeg er os enig med dig Magnus om, at hyggen, eller vel bedst betegnet spaßßen maa vaere i hoejeste prioritet. det er en af grundelementerne bag uberspaß og jeg finder derfor vigtig at den bliver inddraget i processen.

    mad og gode mennesker er sgu fedt!!

    SvarSlet
  4. et stormkøkken lyder som en god ide. her henvises til et forbilledlig dog langvarende prosjekt av gordon matta clark-- nemlig restaurantenten FOOD i soho nyc (referanse http://www.nytimes.com/2007/02/21/dining/21soho.html)

    ville ellers sige at jeg også er meget inspireret av sitet isærligt de passerende tog som jeg er overbevist vil kunne gi grunnlag for en installasjon som på en ellerannen måte leger med varierende opplevelse av hastighet/intensiteter, noe i den retning.

    det sgu en inspirerende plads, det blir nok godt å få noen tegninger av det. en situationsplan tror jeg fx ville være spennende, så man forstår stedet som noe mer enn bygningen.

    SvarSlet